Betalnings- och leveransvillkor
För beställningar över 249: är frakten alltid fri när du beställer från webshoppen.
För beställningar upp till och med 249:- betalar du en fraktavgift på 29:-.
Vi sänder normalt med Postnord, men med DHL vid högre ordervärden – typiskt över ca 600:-.
Leverans för företag med DHL – fraktavgift på 99:-.
Om du har råkat skriva fel, eller om det fattas något i leveransadressen och upptäcker detta efter att ordern har sänts, så kommer din order troligen inte att kunna levereras, utan går i retur till oss.
OBS! En tilläggsavgift på 40:- tillkommer för försändelser som ska sändas på nytt efter att vi fått den i retur pga. fel/saknad information i leveransadressen.
40:- dras även från betalningen vid ev. återbetalning av returnerad försändelse (Varubrev) som ej hämtats.
Order till privat adress med högre värde (över ca 599:-) sänds med DHL till deras närmaste servicepoint, och ska hämtas där av beställaren. Ej uthämtad försändelse som går i retur till oss debiteras 160:-.
Diskretion
På leveransen står ”E-Invasion A/S” som avsändare och om du väljer att betala med betalkort eller Swish så kommer ’E-Invasion A/S, Danmark’ stå som betalningsmottagare på ditt kontoutdrag.
Moms
Alla priser på Billiga-Tester.se inkluderar 25% svensk moms och är angivna i svenska kronor.
Betalningssätt på Billiga-Tester.se
På den här hemsidan är det möjligt att betala med Swish, betalkort , genom förskottsbetalning till vårt BankGiro eller med faktura via Walley (tidigare Collector Bank) – Se detaljer nedan.
Swish
När ordern har godkänts har du tre minuter på dig att öppna din App och genomföra betalningen. Observera att ordern först sänds när vi har tagit emot din Swish betalning.
Betalkort
- MasterCard/Eurocard
- VISA
Pengarna dras från ditt betalkort ca 1-2 dagar efter att din order sänts från oss.
Att betala med betalkort är säkert, all kortinformation skickas krypterad och betalningssättet är testat. Vår externa leverantör uppfyller kraven för PCI DSS samt innehar SLL-certifikat. Vi använder säkerhetslösningen 3D-secure för kortbetalningar.
Faktura via Walley – privatkund
När du väljer att betala med faktura via Walley, kan du få upp till 20 dagars kredit. För att kunna använda dig av fakturering får du ange ditt personnummer, så att vi på några få sekunder kan göra en enkel kreditupplysning.
Fakturan skickas ut från Walley via e-mail i förbindelse med att din beställning sänds, och du betalar direkt till dem. Kontrollera gärna din e-mail en extra gång så att den är korrekt. Om du inte har mottagit fakturan inom två vardagar från det du har beställt bör du omgående ta kontakt med Walley.
Gå till https://www.walley.se/kundservice/ för att se/hämta din faktura.
Walley Kundtjänst: +46 101 61 00 80 M-F 8-17
Email: hello@walley.se
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelsesavgift, samt dröjsmålsränta om 24,00 %. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
Om du har frågor angående din faktura, önskar ändra förfallodatumet, eller behöver en kopia på din faktura, så kontakta Walley (se kontaktinformation här ovan).
Faktura – företagskund
Vill du beställa till ditt företag mot faktura måste din order hanteras manuellt hos oss. Sänd oss en email med fullständig leverans- och fakturaadress (eller helst faktura email), Organisationsnummer, kontaktpersons namn, telefonnummer och e-mailadress, samt vilken produkt det gäller och antal.
Förskottsbetalning till vårt BankGiro i Sverige
Väljer du att betala dina varor i förskott, ska du överföra det sammanlagda beloppet till vårt BankGiro. Kom ihåg att ange ditt ordernummer som referens! (ordernummret står på din orderbekräftelse) Annars kan vi inte se vem som har överfört beloppet och då kan det ta längre tid innan du får din beställning. Var uppmärksam på att en banköverföring normalt tar en vardag eller mer.
Vårt Bankgiro nr. i SVERIGE hos Handelsbanken, Malmö City:
BankGiro: 5010-9339 (endast för förskottsinbetalning – OBS! EJ för faktura via Walley!
Företagsinformation
När du köper något på den här hemsidan är det en affär mellan dig som kund och Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 212 28 Malmö, E-post (info @billiga-tester.se).
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
Orderbekräftelse
Alla ordrar bekräftas automatiskt (via e-mail) och du får så snabbt som möjligt ett e-mail om vi skulle ha problem med leveransen (restorder/ utsålda artiklar), vilket är mycket ovanligt. Har du inte mottagit orderbekräftelsen inom några timmar efter beställning bör du först kolla din spam mail, men om den inte heller finns där; kontakta vår kundservice. För det fall leveransen blir försenad meddelar vi ett nytt leveransdatum. Du har alltid rätt att då häva ordern utan kostnad, detta gäller även vid specialbeställningar.
Ångerrätt
Enligt lag är det 14 dagars ångerrätt på alla distansköp. E-Invasion erbjuder 21 dagars ångerrätt.
Våra varor levereras i plomberade förpackningar. Av hälso- och hygienskäl kan du inte ångra ett köp om du har öppnat förpackningen. Du har alltid rätt att ångra ditt köp avseende oöppnade varor och förpackningar.
Du måste ångra ditt köp inom 21 dagar från dagen efter du tagit emot din vara. Märk att du behöver ha skickat tillbaka varan inom senast 14 dagar från det att du meddelat oss.
Ladda ned en ångerblankett här som du kan använda om du vill. Det går även bra att meddela oss per e-mail (info @billiga-tester.se) att du önskar utnyttja din ångerrätt. Dina varor skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö. Kom ihåg att bifoga en besked med ditt namn och ordernummer.
Returer/Returrätt
Du har alltid 21 dagars full retur- och bytesrätt, och vid köp av Babyplan ägglossningstest eller Babyplan set med ägglossningstest erbjuder vi hela 90 dagars returrätt. Varorna måste returneras i oöppnad förpackning och i väsentligt samma skick och antal. Kostnaden för att skicka tillbaka varorna står kunden för.
När du köper coronatest är det bara möjligt att returnera hela beställningen.
Dina varor skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö.
Kunden ansvarar för att returen mottas av oss. Det kan därför vara en god idé att skicka returen med spårningsnummer. Ta gärna kontakt med oss i förväg, om du har frågor angående returen.
Om du väljer att skicka tillbaka varor ber vi dig att bifoga en besked där det framgår namn och ordernummer (gärna också returorsak). Om du har betalt med betalkort kommer vi att återbetala beloppet till ditt kort. Om du istället har överfört pengar ber vi dig att skicka med uppgifter om din bank, clearingnummer (4 siffror) och ditt kontonummer (upp till 10 siffror), så får du beloppet på ditt konto. Pengarna återbetalas inom 14 bankdagar från det att vi har mottagit returen, eller bevis för att returen skickats till oss (kvitto/bild från inlämningsställe).
OBS! Beställningar som skickas som paket (t.ex. DHL) eller rekommenderat brev skall hämtas på av fraktleverantören anvisat uthämtningsställe. Hämtas inte försändelsen, och denna sänds i retur till oss, uttas en administrationsavgift om 160:- från kunden.
Om du har råkat skriva fel, eller om det fattas något i leveransadressen och upptäcker detta efter att ordern har sänts, så kommer din order troligen inte att kunna levereras, utan går i retur till oss.
OBS! En tilläggsavgift på 40:- tillkommer för försändelser som ska sändas på nytt efter att vi fått den i retur pga. fel/saknad information i leveransadressen.
40:- dras även från betalningen vid ev. återbetalning av returnerad försändelse (Varubrev) som ej hämtats.
Reklamationer
I enlighet med konsumentköplagen har våra kunder 3 års reklamationsrätt.
Den felaktiga varan skickar du till Filial af E-Invasion A/S, Stålkulegatan 2 E, 218 28 Malmö.
E-Invasion ersätter dig för de kostnader som uppkommit i samband med att den felaktiga varan skickats till oss (t ex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande). Återbetalning sker inom 10 dagar från att vi mottagit uppgifter från dig var pengarna ska sättas in.
Reklamation ska göras så snart felet upptäckts eller borde ha upptäckts. 2 månader anses som skälig tid för att upptäcka skada/defekt på produkterna.
Vid en eventuell tvist, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV.
För information om vilka rättigheter du som har som konsument kan du besöka Konsumentverkets webbplats:http://www.konsumentverket.se/
Reservationer
Vi friskriver oss för prisändringar (pga. tryck- och skrivfel) samt slutförsäljning dock så gäller de priser och de uppgifter om lagersaldo som visas och bekräftas i samband med genomförandet av din order. Upplysningarna på den här hemsidan ska inte användas istället för kompetent och professionell rådgivning eller som behandling utan legitimerad läkare. Om du i övrigt har frågor kring, eller bekymmer om din hälsa, bör du alltid konsultera en läkare.
Personuppgifter
Vi hanterar kundernas personupplysningar i enlighet med Lag (2018:218) med kompletterande bestämmelser till EU dataskyddsförordning.